Niepotrzebny spór religijny - Oświadczenie Komisji Wychowania Katolickiego KEP

W odpowiedzi na złożenie w Sejmie ustawy, która konkretyzuje koncepcję szkoły świeckiej, biskup Marek Mendyk, Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP, wydał oświadczenie.

W oświadczeniu – zamieszczonym na oficjalnej stronie Komisji Wychowania Katolickiego KEP – Przewodniczący Komisji zaznacza, że lekcje religii w szkole odpowiadają na oczekiwania wierzących rodziców i pełnoletnich uczestników katechezy. Subwencje na te lekcje pochodzą z podatków płaconych także przez wierzących. Organizowanie tych lekcji jest więc wypełnieniem ważnej zasady ładu demokratycznego, pomocniczości.

Obniżenie wieku samodzielnej decyzji uczniów o wzięciu udziału w katechezie byłoby ograniczeniem prawa rodziców do wychowywania swoich dzieci.

Przewodniczący Komisji wypowiada się przeciw dyskryminowaniu i marginalizowaniu lekcji religii a także etyki w szkole oraz przeciw traktowaniu nauczycieli religii jak obywateli drugiej kategorii.

Oceń: 

Skomentuj

Przeczytaj także

Nowy „Program nauczania religii rzymskokatolickiej” – CO NOWEGO?

Czasem słyszymy pytanie: co może być nowego w nauczaniu religii, skoro depozyt wiary się nie zmienił? To pytanie wychodzi z fałszywego założenia, że wiarę można sprowadzić do przekazu wiedzy. Wyraża ono także błędne przekonanie, że język przekazu nie uległ zmianie. Co nowego znajdą katecheci w „Programie nauczania religii rzymskokatolickiej”? Dzisiaj w telegraficznym skrócie.

Podręczniki do nowej podstawy programowej najwcześniej od 2020 r.

Komisja Wychowania Katolickiego KEP ogłosiła uchwałę w sprawie obowiązywania nowej „Podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce” i programów nauczania religii.

Religia w szkole polskiej na tle standardów europejskich i w świetle polskiego prawa.

W związku z wywołaną przez niektórych polityków jakoby sporną kwestią nauczania religii w szkole polecamy katechetom krótkie oświadczenie i wyjaśnienia zamieszczone na stronie Komisji Wychowania Katolickiego KEP.